Personenregister Kinderopvang

Per 1 maart start het personenregister Kinderopvang...
Alle medewerkers zijn nu al verplicht om een continu gescreende vog te hebben.. zo ook partners of volwassen kinderen van gastouders (en natuurlijk de gastouders zelf). 
Wat dit register dus voor nut heeft ??? 

Nu moet ook mn schoonmoeder die elke vrijdag onze jongste hier op haalt een vog hebben en in dat register staan.. en mn zus en zwager die hier met verjaardagen logeren in t weekend en dan soms al vrijdag komen of maandag weggaan ivm de afstand van 2,5 u rijden... mn huishoudelijke hulp. allemaal mensen die niet alleen blijven met mn opvangkinderen..???
Leuke extra inkomstenpost voor het rijk al die extra vogs...Maar ja zonder mag ik mn werk niet doen dus ik zal iedereen maar braaf verzoeken een vog aan te vragen en ze allemaal inschrijven.. 

Het rare is dat ouders zich niet in hoeven te schrijven terwijl die wekelijks bij de opvang zijn ? en soms wel eens een bakkie blijven doen en ook de roosters doorgeven duurt iets langer dan 2 minuten.. 

Hebben meer mensen hier mee te maken, wat vinden we ervan ?
Wat vinden ouders die hun kind naar de kinderopvang brengen hier eigenlijk van ? 

3 opmerkingen:

  1. Ik vind het ook maar gedoe. Ouders maken bij halen en brengen een praatje en hup je zit boven de toegestane tijd die nog wel mag. Visite moet ik de deur wijzen en voor mijn achterwacht moet ik het natuurlijk zelf betalen. Ben al blij dat ze achterwacht wil zijn. Ik snap de reden er achter maar ik ben er toch zelf bij? Bij de visite en de ouders dan. Nogmaals gedoe en ik denk dat de meeste gastouders het gewoon riskeren. Zou je in het weekend controle krijgen? Dan werkt de GGD toch niet?
    Groetjes, Frieda.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. vind het ook zo lastig omdat ik flexkindjes heb in de opvang heb ik er regelmatig maar 1. juist zo gezellig om dan iemand over de vloer te hebben met ook kindjes, kunnen ze samen spelen terwijl je dan eens een x niet over je kindaantallen komt... maar dat mag dus niet meer want je hebt niet spontaan een vog.. je moet dus ver vooruit gaan plannen of een risico nemen (of bewust niet thuis afspreken.... dat kan natuurlijk ook nog.. niemand die controleert waar jij met de kids naartoe gaat.. precies wat ik bedoel met schijnveiligheid.. als go ben je gewoon altijd verantwoordelijk!!! dat moet je niet gaan afschuiven op een raar registratiesysteem ) vind het echt maar een raar bureaucratisch systeem..

      Verwijderen
    2. Ja daar heb je helemaal gelijk in. Uiteindelijk zijn dingen ook nooit helemaal te voorkomen. Het wordt er op deze manier ook niet leuker op. Het zijn gewoon die paar rotte appels die dit allemaal veroorzaken. Ik snap de bedoeling maar het gaat gewoon te ver.

      Verwijderen

rustige week

Extra uitgaven deze week waren Een hoesje voor dochters nieuwe tablet, via wish 7,80 een broek voor dochter in de sale. keek voor mezelf...