Kermis...

Blijft een moeilijk iets voor iemand die moeilijk geld uitgeeft... of ja, iets genuanceerder.. die moeilijk geld uitgeeft aan onzin dingetjes...

Het huis hebben we de afgelopen weken flink geld in gestopt.. ;) Maar dat voelt goed, fijn, als een goede investering..!!

Maar de kermis.. tja.. met 2 kinderen.. Gelukkig is het eurodag, anders was ik niet eens gegaan. midden in de regen omdat we het beloofd hadden gingen mn schoonzus en ik met de kids naar de kermis. In de rups wonnen ze beide een x de bal met touwtjes, wat je een gratis kaartje oplevert (en de man van die attractie dus extra omzet omdat we de eerste x allemaal nog een x gingen (dus 3 extra kaartjes en 1 gratis) en daarna ik met beide kids dus weer 2 kaartjes en 1 gratis... daarna heb ik die bal bewust ontweken hihi) (reken je mee.. dat is al 9 euro)

Hierna gingen de kids samen in de vliegtuigjes (2 euro)

Dochter wou in de bank die rondjes draait. ging 2x met haar tante (4 euro)

Ze hebben beide touwtjes getrokken.. (6 euro)

Dochter wou eendjes vissen.. maar 9 eendjes voor 6 euro vond ik belachelijk duur...! dit heeft ze van haar eigen geld betaald (maar kost dus wel 6 euro)

ze mochten suikerspin. een bak gekocht van 6 euro, samen delen (ze hebben zelfs nog iets voor papa bewaard)   (6euro)

en beide een ritje in de botsauto's, gelukkig betaal je daar per auto en niet per persoon (2 euro)

(dus reken je mee... 35 euro.... en dan heb je nauwelijks wat gedaan.... )

Hoe is dat voor jullie ?? voor mij echt een drempel ;)


3 opmerkingen:

  1. Herkenbaar. Ik ben tien ik jong was wel eens geweest maar ik vind het dus echt zonde van mijn geld. Scheelt ook dat mijn ouders zelf er niets mee hebben. Ik ken mensen die ervoor sparen..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier was de kermis ook nog niet zo lang geleden in de stad. Ik schrok eerlijk gezegd ook van de prijzen. Ik gaf mijn kinderen ieders 10 euro en ik stond er versteld van wat ze van dit bedrag konden doen...bijna niks. Persoonlijk houden wij ook niet van de kermis, maar voor de kinderen wil je dan toch een keertje gaan. Al met al hebben de kinderen zich uitstekend vermaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een kermis is wat mij betreft altijd een koude kermis... mijn zoontje heeft altijd vrij op kermis maandag en dinsdag, dus gaan wij meestal een weekendje weg, of naar een pretpark (waar het dan lekker rustig is)

    BeantwoordenVerwijderen

rustige week

Extra uitgaven deze week waren Een hoesje voor dochters nieuwe tablet, via wish 7,80 een broek voor dochter in de sale. keek voor mezelf...