genieten van het mooie weer!

Heerlijk zeg, wat knap ik op van het mooie weer! weer lekker veel naar buiten, meer contact met de buren omdat de kinderen weer buiten spelen en ook buiten de poort met andere kinderen etc. heerlijk!

en natuurlijk veel vitamine D :D

(tussendoor.. dochters bloeduitslagen waren goed, alleen vitamine d net wat laag.. 49 terwijl het tussen de 50 en 200 moet zijn, dus maar vit d gehaald weer ook al is ze 5 en natuurlijk lekker veel naar buiten maar dat doet ze sowieso wel gelukki en dus op zoek naar een kindercoach of therapeut oid.. )

En even puzzelen.. jongste opvangkindje loopt nog niet zelf.. hij is nu 16 maanden en wat later met zijn ontwikkeling. niet perse langzaam, want nu hij eenmaal begonnen is met lichamelijk ontwikkelen gaat het wel in een normaal tempo lijkt het, maar wat later begonnen zegmaar.. helemaal niet erg! maar met buitenspelen wel eens lastig.. hij kan aan 2 handen lopen en kruipen.. nog neit ergens opklimmen, nog niet op een schommel blijven zitten of de glijbaan af (behalve als ik m vasthou natuurlijk) dus kan m nog neit lekekr zelf laten spelen en ondertussen een ander kindje op de schommel duwen bijv. en hij eet nog alles wat hij tegenkomt.. dus echt even bij hem weg is ook niet echt een optie... best lastig dus... iemand nog tips ?? ;) in de wandelwagen laten zitten vind ik ook zo sneu en stimuleert zijn ontwikkeling niet... in de tuin kan hij gewoon rondkrupen maar wil ook vaak naar een speeltuintje oid..

wat deden jullie toen de kids nog niet konden lopen en zelf spelen ?? (en dan vooral als je dus ook nog met meer kids naar een speeltuintje wil ofzo ?)

2 opmerkingen:

  1. Hoi,
    Wanneer ik hier een kleintje op bezoek heb dat nog kruipt dan stel ik telkens een ballenbad voor. Liefst eentje dat goed afgesloten is. Dat is natuurlijk knap druk, maar voor de kinderen best leuk.
    Alles hangt er wat van af of de andere kinderen dan al zelfstandig genoeg zijn om alleen te spelen. Aangezien je niet op meer dan een kind tegelijk kunt letten, alle speelomgevingen die goed afgesloten zijn, een half oog op de ingang richten lukt altijd.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. met ballenbad bedoel je dan een binnenspeeltuin ?? of een badje met ballen in je eigen huis ?? volgens mij een binnenspeeltuin als ik je verhaal goed begrijp
      dan zou ik 5 dagen per week in een binnenspeeltuin moeten gaan zitten :p ik werk als gastouder en heb dus bijna dagelijks andermans kindjes over de vloer ;)

      Verwijderen

rustige week

Extra uitgaven deze week waren Een hoesje voor dochters nieuwe tablet, via wish 7,80 een broek voor dochter in de sale. keek voor mezelf...